Forum Forum architektura i programy CAD Strona Główna

ogame
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum architektura i programy CAD Strona Główna -> Gry
Autor Wiadomość
roiter
Administrator
Administrator



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 536
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:51, 15 Gru 2005    Temat postu: ogame

[link widoczny dla zalogowanych] – internetowa gra strategiczna; tzw. Massive Multiplayer Online Role Playing Game - w skrócie MMORPG. Twórcą gry jest niemiecka grupa programistów. Gra została przetłumaczona i uruchomiona także w innych krajach (m.in. w Polsce). Zarówno rejestracja jak i sama gra jest zwolniona z wszelkich opłat.
Spis treści

* 1 Tury a czas
* 2 Świat gry
* 3 Zasady
* 4 Przebieg gry
o 4.1 Budynki
o 4.2 Odkrycia
o 4.3 Militaria
o 4.4 Odstępstwa
o 4.5 Sojusze
* 5 Wymagania
* 6 Cennik, spis badań, budowli, statków kosmicznych, i budynków obronnych
* 7 Linki zewnętrzne



Tury a czas

Gra ta nie jest grą turową, lecz strategią czasu rzeczywistego (RTS), tj. każda z czynności nie zajmuje pewnej ilości tur, lecz trwa określoną ilość czasu. Dodatkowo sekunda czasu gry jest równa sekundzie w prawdziwym świecie.

Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania zależy od nabytego doświadczenia w danej czynności i zaawansowania technologicznego (są budynki zwiększające szybkość pracy). Ilość potrzebnego czasu jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.


Świat gry

Gra odbywa się w oddzielnych wszechświatach, te dzielą się z kolei na galaktyki, układy planetarne i planety. Oprócz tych jednostek organizacji istnieją także niekiedy księżyce, powstałe wokół planet w wyniku nagromadzenia odpadków pozostałych po konfrontacji dużych flot , które także możemy rozbudowywać.

Każdy wszechświat dzieli się na dziewięć galaktyk, te na czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć układów planetarnych, w których występuje piętnaście planet. Każda z planet w układzie różni się zarówno rozmiarem jak i temperaturą. Właściwości te przy każdej kolonizacji planety są ustalane na nowo, częściowo na podstawie losowych współczynników. Jeśli planeta zostanie przez gracza porzucona, a następnie skolonizowana ponownie, wartości te są jeszcze raz losowane. Każdy gracz może posiadać maksymalnie dziewięć planet.


Zasady

Głównym zadaniem jest kolonizacja jak największej części wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęp technologiczny oraz walka i układy z innymi graczami.

W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie osiem kolonii, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce – rudy metalu, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując instalacje na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obrony, bądź rozwijając technologie.

Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza nam wydobycie surowców. Każdy budynek zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne.


Przebieg gry
Początkowa faza gry (polski serwer).
Powiększ
Początkowa faza gry (polski serwer).

Gra, w głównej mierze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy instalacji, odkrywania technologii oraz militarnej. Każda z tych sfer (w większości przypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.

Budynki

W zakładce budynków możemy wybierać konstrukcje, które chcemy wybudować lub rozbudowywać w celu poprawienia poziomu zaawansowania, co daje możliwość rozwoju kolejnych technologii (i zwiększenia tempa ich odkrywania), budowy nowych statków (i skrócenie czasu ich produkcji), zwiększenia tempa budowy nowych technologii, zwiększenia wydobycia surowców, ale i zużywa więcej energii. Wszystkie budynki mają tzw. poziomy – budynek wyższego poziomu jest oczywiście bardziej efektywny od budynku niższego poziomu, ale koszt i czas budowy następnego poziomu jest zawsze większy (poza kilkoma wyjątkami dwukrotnie). Ponieważ planety mają ograniczoną liczbę tzw. „pól” (każdy poziom każdego budynku zajmuje jedno „pole”, budynki obronne nie zajmują miejsca na planecie), istnieje możliwość burzenia budynków (po jednym poziomie), ale na to, podobnie jak na budowę, potrzeba czasu i surowców. W przypadku rozpoczęcia budowy (lub burzenia) reszta operacji w tej zakładce jest zablokowana do czasu jej ukończenia. Inny gracz nie może zniszczyć już wybudowanych budynków.

Odkrycia

W zakładce badań możemy odkrywać lub rozwijać poznane już technologie – te umożliwią nam lepsze wykorzystanie energii, dostęp do większej ilości struktur budowlanych, jak i możliwość produkcji statków. Zasady rozwoju technologii są analogiczne jak w przypadku budynków, z tym że badania nie zajmują „pól”, działają na wszystkich planetach (czyli nie trzeba odkrywać tych samych technologii na każdej planecie osobno) i mogą być odkrywane tylko na jednej planecie w tym samym czasie.

Militaria

Trzecią częścią jest sfera militarna – dzieli się ona zarówno na obronę, gdzie możemy produkować działa lub systemy defensywne (ilość możliwości wzrasta wraz z naszym rozwojem), jak i systemy ofensywne takie jak statki bojowe, kolonizacyjne, sondy szpiegowskie oraz transportowe itp. Tutaj, w przeciwieństwie do poprzednich sfer, zadania są kolejkowane, czyli można dodać zadanie produkcji statku lub działa nawet jeżeli produkcja już trwa – wtedy zadanie to zostanie wykonane zaraz po tym, jak zostanie ukończone poprzednie. Systemy defensywne i statki mają wspólną kolejkę i nie można ich budować jednocześnie.

Gdy gracz dysponuje flotą, może zaatakować planetę innego gracza. Czas lotu jest zależny od odległości między planetą oraz od poziomu odpowiednich badań, z której wysyła flotę a atakowaną planetą. Jeśli gracz atakujący zdoła przełamać obronę przeciwnika, na jego statki (zależnie od ich łącznej ładowności) zabierana jest maksymalnie połowa surowców znajdujących się na planecie przeciwnika. Walki odbywają się natychmiastowo (kończą się w momencie, gdy flota dociera do docelowej planety).


Odstępstwa

Mimo iż każda ze sfer (w większości przypadków) nie oddziałuje na drugą (czyli możemy budować budynek i niezależnie od tego np. odkrywać technologię), to zasada ta nie stosuje się do sytuacji, gdy budowana jednostka jest bezpośrednio związana z procesem jaki chcemy wykonać. Najprostszym przykładem jest centrum badawcze – w przypadku rozwoju tego budynku, nie możemy przeprowadzać żadnych prac badawczych do czasu ukończenia budowy (i vice versa). Drugim przykładem jest stocznia orbitalna lub fabryka nanitów - podczas ich rozbudowy nie możemy budować żadnych statków ani systemów obronnych.


Sojusze
Gra umożliwia i w znacznej mierze polega na zawieraniu sojuszy z innymi uczestnikami zabawy. Gracz może być jednocześnie w jednym układzie i współpracować na poziomie ekonomicznym oraz militarnym ze swoimi sojusznikami, rosnąc razem z nimi w siłę i mając ich wsparcie. Sojusze to rodzaje klanów z gier innego typu. Największe sojusze (takie jak Wspólnota Kosmiczna) liczą sobie od stu kilkudziesięciu do ponad 300 członków.

Wymagania

Gra nie wymaga instalowania w systemie dodatkowego oprogramowania z wyjątkiem przeglądarki internetowej.

Gra wykorzystuje interface tekstowy.


Cennik, spis badań, budowli, statków kosmicznych, i budynków obronnych
Budynki Cywilne:
Nazwa bydynku Koszt metalu Koszt kryształu Koszt deuteru wzrost kosztu budowy wyższych poziomów
Kopalnia metali 60 15 0 75%
Kopalnia kryształu 48 24 0 80%
Syntezator Deuterium 225 75 0 75%
Elektrownia słoneczna 75 35 0 75%
Elektrownia fuzyjna 900 360 180 90%
Fabryka Robotów 400 120 200 100%
Fabryka nanitów 1 000 000 500 000 100 000 100%
Stocznia Orbitalna 400 200 100 100%
Magazyn Metalu 2 000 0 0 100%
Magazyn Kryształu 2 000 1 000 0 100%
Zbiornik Deuterium 2 000 2 000 0 100%
Laboratorium Badawcze 200 400 200 100%
Terraformer* 0 50 000 100 000 100%
Magazyn Rakiet 20 000 20 000 1 000 100%
Baza Księżycowa 20 000 40 000 20 000 100%
Falanga Czujników 200 000 400 000 200 000 100%
Teleporter 2 000 000 4 000 000 2 000 000 100%

* Terraformer wymaga dodatkowo, żeby na planecie było co najmniej 1000 energii (przy czym może cały czas być wykorzystywana przez kopalnie, nie trzeba wstrzymywać produkcji żeby ją "uwolnić")

Budynki Obronne:

* Wyrzutnia Rakiet 2000 Metal
* Lekkie Działo Laserowe 1500 Metal 500 Kryształ
* Ciężkie działo laserowe 6000 Metal, 1500 Kryształ
* Działo Gaussa 20 000 Metal, 15 000 Kryształ, 2000 Deuter
* Działo Jonowe 2000 Metal, 6000 Kryształ
* Wyrzutnia Plazmy 50 000 Metal, 50 000 Kryształ, 30 000 Deuter
* Mała powłoka ochronna 10 000 Metal, 10 000 Kryształ
* Duża powłoka ochronna 50 000 Metal, 50 000 Kryształ
* Przeciwrakieta 8000 Metal, 2000 Deuter
* Rakieta Międzyplanetarna 12 500 Metal, 2500 Kryształ, 10 000 Deuter

Statki Kosmiczne

* Mały Transporter 2000 Metal, 2000 Kryształ
* Duży Transporter 6000 Metal, 6000 Kryształ
* Lekki Myśliwiec 3000 Metal, 1000 Kryształ
* Ciężki Myśliwiec 6000 Metal, 4000 Kryształ
* Krążownik 20 000 Metal, 7000 Kryształ, 2000 Deueter
* Okręt Wojenny 40 000 Metal, 20 000 Kryształ
* Statek Kolonizacyjny 10 000 Metal, 20 000 Kryształ, 10 000 Deuter
* Recykler 10 000 Metal, 6000 Kryształ, 2000 Deueter
* Sonda Szpiegowska 1000 Kryształ
* Bombowiec 50 000 Metal, 25 000 Kryształ, 15 000 Deuter
* Satelita słoneczny 2000 Kryształ, 500 Deuter
* Niszczyciel 60 000 Metal, 50 000 Kryształ, 15 000 Deuter
* Gwiazda Śmierci 5 000 000 Metal, 4 000 000 Kryształ, 1 000 000 Deueter

Badania Każdy kolejny poziom wszystkich badań kosztuje 2 razy więcej niż poprzedni (za wyjątkiem rozwoju grawitonów, gdzie cena rośnie z każdym poziomem trzykrotnie)

* Technologia Szpiegowska 200 Metal, 1000 Kryształ, 200 Deuter
* Technologia Komputerowa 400 Kryształ, 600 Deuter
* Technologia Bojowa 800 Metal, 200 Kryształ
* Technologia Ochronna 200 Metal, 600 Kryształ
* Opancerzenie Statków Powietrznych 1000 Metal
* Technologia Energetyczna 800 Kryształ, 400 Deuter
* Technologia Nadprzestrzenna 4000 Kryształ, 2000 Deuter
* Napęd Spalinowy 400 Metal, 600 Deuter
* Napęd Impulsowy 2000 Metal, 4000 Kryształ, 600 Deuter
* Napęd Nadprzestrzenny 10 000 Metal, 20 000 Kryształ, 6000 Deuter
* Technologia Laserowa 200 Metal, 100 Kryształ
* Technologia Jonowa 1000 Metal, 300 Kryształ, 100 Deuter
* Technologia Plazmowa 2000 Metal, 4000 Kryształ, 1000 Deuter
* Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych 240 000 Metal, 400 000 Kryształ, 160 000 Deuter
* Rozwój Grawitonów 300 000 Energia

Opis pobrano z [link widoczny dla zalogowanych]
Zapraszam na Uniwersum 13


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roiter dnia Czw 0:44, 12 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
passes2
Gość






PostWysłany: Nie 3:22, 18 Gru 2005    Temat postu:

swietna gra. juz od dłuższego czasu mące w robocie i po robocie.Mało wymaga i mało czasu zajmuje ale za to niesamowicie wciąga
Powrót do góry
origami
technik
technik



Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:13, 27 Gru 2013    Temat postu:

Jest bardzo fajna, ale w późniejszej części gry jak nie masz kolegów naokoło to szybko zginiesz Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Korpus72
inzynier
inzynier



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przecław

PostWysłany: Śro 21:10, 05 Mar 2014    Temat postu:

no eyglada cirekawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Korpus72
inzynier
inzynier



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przecław

PostWysłany: Śro 21:18, 05 Mar 2014    Temat postu:

jasne!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azerbaijan
start
start



Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:51, 23 Kwi 2014    Temat postu:

Grałem w to, straszny pożeracz czasu. Najgorzej jak trzeba w nocy wstawać żeby zrobić fleet save Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolomotodron
technik
technik



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:27, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Źle, że wszedłem w ten temat. Jestem zbyt poddatny na takie gry Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sgedek
start
start



Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:08, 30 Sty 2015    Temat postu:

Jakie znacie podobne gry internetowe do ogame.pl?
Ja znam Dark Orbit - strategia przeglądarkowa, podobna od ogame czyli grasz w kosmosie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Berta875
start
start



Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:07, 21 Maj 2015    Temat postu:

Ale chodzi ci kosmiczne ? ogame chyba jest najlepsza nie warto szukać innych ale pamiętam te czasy gdy nie było sms na wysyłanie było łatwiej i lepiej Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Basia77
start
start



Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:05, 15 Lip 2015    Temat postu:

Jak dawno w to nie grałem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arnael91
start
start



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:03, 28 Lip 2015    Temat postu:

Na ogame straciłem sporo lat:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vireamel
start
start



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:56, 28 Lip 2015    Temat postu:

Grałęm w to parę lat ale potem weszły jakieś komandorzy , antymateria i juz gra si ezepsuła, teraz jak płącisz to wygrywasz, chyba nieciekawie co?Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gerkemateusz
start
start



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:03, 15 Sty 2016    Temat postu:

czyli jak wszedzie, do kupna za $ rzeczy w grze i kto kupuje ten wygrywa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mesajah
start
start



Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:48, 01 Mar 2016    Temat postu:

ciekawe jak bardzo zmienila sie gra od czasu jak ja gralem, czyli jakies 10 lat temu Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roberto77
start
start



Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:33, 01 Mar 2016    Temat postu:

tez az z ciekawosci bym zobaczyl jak ta stronka teraz wyglada Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum architektura i programy CAD Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin